Și mafioții filozofau despre sexul îngerilor

Aud că minți luminate vor să introducă în lege ca universitățile să acorde diplome fără niciun control din partea Ministerului. Au și un argument ”imbatabil”: așa e în Germania. Se pare că reumatismul la creier despre care vorbeam este foarte contagios.

Logica este exact pe dos: calitatea universităților din Germania nu este rezultatul faptului că universitățile acordă diplomele independent. Ci acordarea independentă de diplome este rezultatul încrederii pe care au dobândit-o universitățile din Germania în zeci și sute de ani de muncă cinstită. Până când la noi universitățile vor dobândi încredere și calitate orice astfel de măsură este de fapt o mafiotizare a sistemului de învățământ superior. 

Legat de această chestiune m-au sunat mulți jurnaliști să mă întrebe ”cum e sistemul în Germania?”, aparent pentru a face analize comparative. Am senzația că noi ținem seminarii despre sexul îngerilor când, de fapt, se pregătește intens mafiotizarea educației din România. Încă nu e clar acest lucru?

Comentarii

  1. Cata vreme cei mai de seama intelectuali ai nostri se masturbeaza cu ajutorul cuvintelor, in Romania nu putem vorbi despre universitati care nu fabrica diplome, cu atat mai putin despre oameni care produc idei. Deocamdata, maximul pe care il poate produce acest sistem este o adunatura de oameni care par indoctrinati de educatie, care inteleg ca educatia este un scop in sine, acela de a te tavali in propriul ego. Marii nostri poeti, astazi, au o bruma de talent si sunt foarte excitati, marii nostri filosofi au doar cuvinte. Daniel P. Funeriu si Monica Macovei, n-aveti cu cine... Trebuie luat psihologul ala care l-a gasit pe Morar si la pas, prin tara. Iubita mea lucreaza in invatamant(logoped). Este incredibil cum din aproape o suta de cunoscuti nu poti gasi doi, trei oameni care isi fac treaba cu profesionalism. In rest sunt preocupati de mariri, sindicate, cum sa scape de ore sau sa scape cate o palma copiilor, indivizi care impart posturi de titularizare mana in mana cu inspectoratul, aceeasi indivizi despre care stiu iarasi toti ca n-au luat examenul de titularizare decat dupa o contestatie de cateva ore, in care nota i-a crescut cu trei puncte si ceva. Infern. A mea a luat titularizarea dar n-a avut post. Dupa trei ani are de gand sa iasa din invatamant. Daca nu o face simte ca se manjeste. Hai ca m-a luat vorba...

    RăspundețiȘtergere
  2. Este incredibil cum aceste fabrici de diplome vor sa redevina mai mult decit au fost, fiind interesate doar de bani si influenta, fara sa ofere calitate prin hirtiile pe care le emit! Este un fenomen pe care l-am crezut dat uitarii prin adoptarea Legii din 2011 si reformele intreprinse in sectorul universitar.
    In schimb sintem oaia neagra a Europei, nu ne despaduchem ca ne place sa tinem coada pe sus batoasa asa cum sintem, dar ce ne-ar mai place sa traim ca nemtii, sau sa ne comparam cu Germania.
    O pot spune fara sa gresesc si in cunostinta de cauza: gimnaziul (clasele 5-8 si cei patru ani de liceu cunoscuti la noi) din Germania, nu cred ca poate fi comparat cu nici o forma de studii (scoala+liceu) din Romania ca cerinte, dificultate de parcurgere, exigenta, programa, sistem de evaluare si punctare si multe altele. Si tot cu certitudine pot spune ca efortul depus de elevi in ultimii patru ani de pina la ABI (BAC) si inclusiv pentru trecerea acestui examen, este cu mult mai mare decit cel pe care-l depun studentii din fabricile de diplome romanesti.
    Cu siguranta ca exista si exceptii in ambele situatii descrise de mine, dar ele reprezinta poate sub 1% si de aceea mi-am permis sa generalizez.

    RăspundețiȘtergere
  3. Problema are două fețe: ce vor profesorii să facă din universități, și ce vor studenții să poată face în universități. Experiența didactică îmi arată că peste jumătate din studenți ar fi extrem de mulțumiți cu o diplomă fără nici o acoperire.

    Prin urmare situația este inteligibilă din punct de vedere economic. Există o cerere de impostură, iar cei dispuși la compromisuri nu fac decât să răspundă acestei cereri. Avantajul este reciproc prin faptul că nici una dintre părți nu mai trebuie să muncească. False servicii educaționale pe bani publici sau privați, în condițiile în care societatea românească acceptă impostura ca legitimă, după cum se vede din acceptarea publică a situației lui Ponta. Nu văd nici o ieșire de tip bottom-up internă din această situație. Top-down ați încercat dumneavoastră și am toată admirația pentru ce ați făcut. Să sperăm că mai rezistă ceva până când cineva cu aceeași viziune va reveni la guvernare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Are dreptate domnul Virgil. Exista o cerere de impostura, mare. Si iata si oferta.

    Asta este. Numarul studentilor si elevilor care vor sa invete si sunt constiinciosi este mic, mult mai mic decat al celor smecheri.

    Reactia castei academice romanesti este jalnica, atat in tara cat si in strainatate. Pai ce Ponta, cand Mang e si acuma profesor, isi ia salariile etc. Desi e celebru pe 3 continente. In Israel l-au si pus intr-un avizier la universitate ca exemplu de tampenie.

    Asta e, statistica arata ca oamenii capabili au plecat si pleaca din Romania. Pur si simplu tara e sufocata de impostori, de la impostori elevi trecuti prin Bacalaureat ca rata prin apa, pana la ditamai gagicute si pilute profesori universitari si fosilele lor de babaci.

    In universitati au ramas batranii dinainte de '90 si copiii lor, familii intregi, pile, amante etc. Muuuuulti....

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Oldies and Goldies

Homeschooling: inginerie socială, nicidecum alternativă educațională

Mica mea mare răfuială cu unii „lideri de opinie”: sunteți și voi vinovați

A beautiful mind : cum sa iei premiul Nobel cu un articol de 28 de randuri

S-a dat drumul la bani; bonus: o înregistrare foarte relevantă

Adevărul despre clasa pregătitoare