Despre modificările la Legea educației

Când copilul dumneavoastră vă va întreba data viitoare ”eu am muncit, de ce am notă și diplomă identică cu colegul care a copiat referate de pe internet?” de-acum aveți răspunsul: pentru că familia noastră a votat USL. Cred că trebuie să conștientizăm acest lucru și să nu mai dați, la infinit, vina pe ”sistem”. Sistemul este exact ceea ce votați.

Presa a relatat ca modificare importantă la Legea educației trecerea clasei a IX-a înapoi la liceu. Modificare profund greșită (merge bine învățământul, în consecință să nu schimbăm nimic. Nu?!).

Atrag atenția că această modificare este, de fapt, o perdea de fum în speranța că cel puțin următoarele schimbări, de sorginte mafiotă - niciuna în interesul elevilor- vor trece neobservate:

1) eliminarea dreptului de a retrage o diplomă obținută fraudulos (plagiat, șpagă) pe cale administrativă de către rector (insanța emitentă) și pasarea acestui drept ”instanței competente”. Găsiți un motiv valabil să facem mai dificilă retragerea diplomelor FRAUDULOASE? Eu găsesc unul singur.   Test de perspicacitate: care? Cui servește încă o (mare) barieră în calea retragerii diplomelor frauduloase? Care o fi acea instanță competentă?  Prevederea potrivit căreia diplomele obținute fraudulos se pot anula de către rector după decizia Senatului universității a făcut ca diplomele din România să mai fie (încă) recunoscute în UE. 

2) anularea prevederilor care nu permiteau universităților să participe la capitalul social al unor firme cu bunuri patrimoniale. 

3) prevederi care pot duce la mafiotizarea ARACIS prin racordarea sa la interesele financiare ilegitime din universități. Ar fi interesant de monitorizat ce grupuri de influență își plasează mediocritățile de serviciu în ARACIS. Cred totuși că după campaniile de presă anti-plagiat, mulți nu se vor implica pentru că le va fi frică de o eventuală monitorizare a ”operei” lor.

4) Degrevarea totală de normă a sindicaliștilor. Vedeți de ce nu îmi retrag afirmația conform căreia ”USL  își bazează toate majoritățile pe cei cărora le dau bani sub diferite forme”? Aveam sau nu dreptate?

Și multe altele. Dar nu e nicio problemă, presa aservită USL nu va relata despre implicațiile acestor schimbări, așa că puteți dormi mai liniștiți, copiii dumneavoastră vor obține diplomele mult mai ușor, șpaga la examene va continua și nu vor mai trebui să se teamă, pentru că lucrarea de licență sau doctorat dovedită ca plagiată nu va mai duce la anularea diplomei. Și pentru asta puteți mulțumi, zilnic, USL. Merită!

Îmi pare rău că încep să văd din ce în ce mai puține motive pentru care un elev serios, care ia bacalaureatul, s-ar duce la o universitate din România. Și îmi pare rău pentru că am cunoscut mulți oameni de valoare în universitățile românești. Care au tăcut atunci când le-am dat puterea și care tac și azi, dar acum tac de frică. Mediocrității, în schimb, nu-i este frică. 

Nu știu cât de implicat este ministrul în aceste schimbări, opinia mea este că s-a supus unei comenzi politice. Îi transmit, public, solicitarea ca atunci când eu spun adevăruri despre USL să nu reacționeze în numele ministerului, așa cum a făcut-o, neargument, aici. Eu nu am atacat și nu voi ataca Ministerul Educației. Să meargă la partid și să dea comunicate în numele partidului, nu al Ministerului.

Comentarii

  1. Impresionant comunicatul de presă al domnului Pricopie. Dă dovadă de o mare maturitate politică ( NOT!) Am să profit de faptul că am descoperit blogul dumneavoastră şi am să îmi exprim părerea despre educația din sistemul preuniversitar ( Universitarul l-am dezbătut față în față acum 3 ani în urmă unui protest mai artistic al studentilor).
    Părerea mea este că învăţământul românesc preuniversitar ori nu are, ori nu îşi asumă obiective clare în raport cu fiecare ciclu de studii. Consider că schimbările ar trebui să meargă mult mai departe decât la nivel de structurare a ciclurilor școlare, altfel vorbim de o modificare de formă, nu de fond. Curricula este principala problemă a învățământului preuniversitar. Obiectivele setate in planurile de lectie sunt bune in principiu.. să ştie copilul tabla înmultirii, să citească , să scrie etc. Ce nu imi e mie clar este de ce nu se seteaza niste obiective mai palpabile si mai utile pentru viata de zi cu zi. Mi-ar placea sa ştiu că la şcoală tinerii învaţă ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată. Dacă pot în clasa a 5-a să înveţe despre eucariote şi chiar denumirile în latină ale protozoarelor, mă gandesc că pot discuta si mai general despre proteine, lipide, glucide etc. Până la 10 ani copii invata intuitiv si foarte usor si li sepot forma niste automatisme sănătoase. Aş vrea să văd că sunt învăţaţi la scoală cum se periază corect dantura, cum se acorda primul ajutor etc. Astea mi se par lucruri mult mai importante pentru toata viata lor decat fractiile si ridicarile la putere. Obiceiurile alimentare se schimbă greu şi România nu este o ţară in care oamenii să ştie cum să se hrănească sănătos.
    De ce nu se studiază ETICĂ la școală? Cred că poporul român are nevoie de așa ceva. Poate nu ar mai fi tentat să plagieze, să copieze, să fure... Am avut norocul să învăț la o "școală de cartier din Brăila" unde profesorii și diriginții chiar se preocupau de educația noastră. La ora de cultură civică din clasă a 7-a , profesoara ne învăța drepturile cetățenești din constituție, ne vorbea despre separarea puterilor în stat, despre democrație, caracteristicile votului etc. Dacă nu le făceam atunci, probabil n-aș fi deschis Constituția României niciodată. Colegii mei de liceu nu învățaseră așa ceva la școlile prestigioase din Brăila și nu au avut ocazia să discute despre Constituție prea multe nici la Istorie în clasa a XII a. Nu era prevăzut in programa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Învățământul centrat pe elev, diversitatea sunt simple concepte pentru care îmi permit să cred că nu s-a străduit nimeni să găsească mecanisme de implementare.
    La aceeasi scoala de cartier , la Educatie Tehnologica am invatat sa cos, sa gatesc, sa calc, sa repar diverse lucruri, sa tai la traforas si cu acelasi profesor faceam si cursurile optionale de operare PC. Abia acum realizez ce impact a avut asupra mea faptul că le studiam cu acelaşi profesor. Il consideram foarte deştept pentru că se pricepea la calculatoare ... si dacă spunea el că e importan să ştiu să cos pe etamină, nu o mai lăsam pe mama să-mi facă lucrarile, cum obisnuiam in clasele 1-4. Ascult la radio tot felul de parinti care se plang ca le stau copii prea multe ore la scoala, ca au ghiozdanul prea greu sau ca nu inteleg de ce se face in ciclul gimnazial altceva decat matematica si limba romana. Ma intreb ce ar prefera... sa stie ca se uita la desene animate sau ca bat mingea la coltul scarii expusi la pericole. Poate ar trebui sa fie realisti, sa-si asume ca nu se pot ocupa de copii lor asa cum trebuie pentru ca nu au timp si sa ceara scolii mai multe discipline optionale. Sa-i inscrie in cor-ul scolii, in echipa de fotbal, baschet, handbal, la cercul de desen. Daca existau astfel de activitati acum 16 ani , cand eram eu in scoala generala, ma indoiesc ca acum nu se mai poarta. Cred cu tarie ca in ciclul gimnazial copilul nu are capacitatea de a gandi abstract, asa ca matematica, pana pe la clasa a 6-a tot mecanic o invata. Cred ca examenele nu ar trebui privite ca bau bau ci ca teste de orientare pe mai departe. Nici nu e nevoie si nici nu e sanatos sa fie lumea plina de programatori. Avem nevoie de artisti, de filologi, de jurnalisti, de croitori, de cosmeticieni ... nu trebuie sa stie toata lumea cum se verifica daca o functie are proprietatea lui Darboux. Eu stiu sa aflu asta , dar nu am inteles nici dupa finalizarea masteratului la ce ma ajuta.. ). Am aflat de curand ca la clasa a 3-a invatatorii trec pe lista de lecturi obligatorii Mizerabilii de Victor Hugo. Stiti cumva daca la clasa a 5-a se vor studia Kafka sau Umberto Eco? Cred ca astea sunt probleme reale ale sistemului de invatamant. El nu difera astazi foarte mult de cel din urma cu 40 de ani. Doar manualele sunt mai colorate si au aparut caietele alea speciale cu spatii... din care nici nu iti mai dai seama pana la urma ce metoda de rezolvare a folosit copilul sau daca va sti sa rezolve la examen, acelasi exercitiu, cap-coada. Ma astept ca schimbarile de forma sa vina in completarea schimbarilor de fond. Sustin si 11 clase obligatorii la ciclul gimnazial daca argumentele mi se par solide si daca ceea ce micutii invata le este util.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai ar trebui dat in judecata Ponta sau careva din lunga lista a plagiatorilor deja stiuti (lista mica zic eu fata de realitate).

    Nu stiu pe ce baza vor judeca judecatorii, ca nu se pricep la diferitele discipline. Poate fac trimitere la Cnatdcu controlat de madam Antonescu sau aduc acuzatii specialistii lor contra specialistilor acuzatorilor. Un cerc vicios...

    Si totusi, ar merita incercat...o victorie ar fi un precedent bun.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daniele, din pacate ai mare dreptate si intuiesc ce vrei sa spui despre tacerea unora care au caderea si datoria sa vorbeasca! Nu pot sa inteleg de ce masa oamenilor competenti cu adevarat din educatie si cercetare este atat de putin vocala si se teme atat de mult, in loc sa fie unita si sa devina din ce in ce mai puternica. Parca e un blestem. In schimb, toti nemernicii si impostorii din invatamant si cercetare nu au nici o limita si fac din alb negru si invers, si ne "demonstreaza" cum rezolva ei lucrurile. Tristetea este cu atat mai mare cu cat vad oameni tineri, de varsta noastra, care sunt niste marionete in mana unor mega-escroci infipti bine in societate si politica. Lucrurile incepusera sa se incadreze pe un fagas, aveau o directie, si mai ales incepusera sa se cearna prin evaluarile universitatilor si a institutelor de cercetare, iar acum totul s-a naruit. Oricum felicitari ca ai nervii de otel si esti mereu pe pozitie ca sa combati nemerniciile zilnice ce se produc ca urmare a acestei guvernari mincinoase. Sunt multi care te sustin, care au lucrat in strainatate in educatie si cercetare. Din pacate suntem la mana unor oameni care printr-o miscare de condei pot rade intr-o secunda in intereseul lor strict personal un capitol intreg de buget si ne vedem iarasi umiliti si batjocoriti si fara finantare. Am totusi convingerea ca intr-o buna zi oamenii cu adevarat priceputi din educatie si cercetare vor depasi numeric si vor domina aceasta masa amorfa de oportunisti cu studii, titluri si lucrari stiintifice imaginare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu credeti, dle F., ca ar fi cazul sa mai taceti din gura? Dupa tot ce ati facut ca sa va impuneti gasca de nulitati din diaspora, acum cand se incearca repararea dezastrului, tot mai aveti glas? Duceti-va la asa zisele Dv "proiecte" de cercetare, de "milioane de Euro"! de ce mai stati aici? Nu cumva nu sunteti bun de nimic decat de slugarit un golan ca Basescu?

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt profesor universitar si membru al Academiei de Stiinte Tehnice din Romania. In ultimii 5 ani am publicat articole stiintifice in reviste ISI cu IF apreciabil din SUA si Europa de vest. La aceste articole sunt unic autor sau cel mult cu un singur colaborator. Am condus, in perioada 2000-2012, 10 teze serioase de doctorat finalizate, sustinute cu publicatii la reviste ISI importante, fara urma de plagiat. Conduc in prezent 3 doctorate, consider si eu ca un numar mai mare de 8 doctorate simultan (chiar si 8 este un numar prea mare) este incorect, probabil ca cei care procedeaza astfel pun sa conduca colaboratorii sau nu se ocupa corespunzator de doctoranzi. In caz ca nu se schimba regimul PDL, conform formei originale a LEN, de la 1 septembrie 2012 urma sa fiu fiu pensionat, deoarece implineam 65 de ani. Deci eram trimis in parc sa joc table. Eu ma simt acum ca am atins o adevarata maturitate stiintifica. Este o razbunare personala pe anii considerati cei mai creatori (la varsta intre 30 si 50 de ani) rapiti de regimul comunist : nu aveam dreptul sa particip la manifestatii stiintifice in afara tarii, nu aveam acces la literatura internationala de specialitate, nu aveam voie fara asentimentul securitatii de a coresponda cu specialisti straini, eram trimis cu studentii la munci agricole etc. Dvs, fiind mult mai tanar, nu cunoasteti aceste aspecte. Ne considerati impregnati de comunism si ne vreti a fi eliminati din invatamant. Sau poate, ca majoritatea celor in situatia mea, suntem efecte colaterale la "rezolvarea cazurilor" Andronescu si Marga. Dle ministru Funeriu, va amintesc ca doar de 3 ori in istoria Romaniei s-a procedat la pensionarea fortata a profesorilor universitari din ratiuni politice: prima incercare a facut-o dictatura legionara in noiembrie 1940, dar datorita rebeliunii legionare din ianuarie 1941 masura nu a mai putut fi aplicata. A doua incercare, de data aceasta incununata cu susces a fost cea a dictaturii comuniste la reforma invatamantului din 1948. Cea de-a treia, incununata partial cu scces, a fost realizata in februarie 2011, de catre dictatura PDL, la intrarea in vigoare a legii Funeriu a Educatiei.
    Stiu ca, mai devreme sau mai tarziu, veti reveni din nou la putere si ne vati trimite la pensie pe cei ce au implinit 65 de ani. In consecinta, ma grabesc sa realizez pana atunci cat mai multe pe plan stiintific si educational.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce nu intelegi dumneata este ca oamenii mai si ies la pensie si ca vine un moment in care varsta biologica isi cere drepturile. Dumneata esti culmea egoismului, nu te gandesti ca sunt si tineri care trebuie sa te urmeze si au si ei dreptul la o sansa in profesia lor. Ori daca toti stau pana la 80 de ani la catedra trecem la universitati azil. Or fi si profesori de valoare printre cei foarte in varsta, dar din pacate toti provin din comunism unde se taia frunze la caini si multi tot asta au facut si de la revolutie incoace, insa pe bani foarte multi. Eu la mine in institut am dus personal o campanie in forta de pensionare a celor care erau pensionabili si uitau sa mai plece. Am reusit cu greu pentru ca numai cu tancul ii scoti pe unii intepeniti in functie, unii care nu fac nimic. Altii cu valoare si cu proiecte au ramas in continuare si isi fac cercetarea foarte bine. In concluzie domnule, si la Oxford profesorii se pensioneaza, desi nu le convine probabil, dar crede-ma am fost acolo si am vazut.

      Ștergere
  7. Raspund la Anonim din 11 martie 2013, ora 12:01: Este edificatoare replica Dvs.:"..din pacate toti provin din comunism unde se taia frunze la caini si multi tot asta au facut si de la revolutie incoace, insa pe bani foarte multi."
    Taind frunze la caini, asa cum spuneti Dvs.,in comunism si de la asa zisa revolutie incoace, am scris 14 carti stiintifice (nu politice), din care peste jumatate au aparut in edituri centrale nationale si am publicat cca 100 de articole, aproape toate in reviste indexate ISI. Nu am luat foarte multi bani (in prezent am atins castigul maxim din toata viata, respectiv un salariu de aprox. 1000 euro/luna), dar cunosc posibilitatile bugetare ale tarii mele si nu fac comparatie intre salariul meu si cel al profesorilor din tarile dezvoltate. Daca asi face aceasta comparatie, mi-ati replica ca nici nivelul meu profesional nu se compara cu cel al profesorilor de afara, ceeace nu este chiar asa, am fost si eu in universitati din SUA, Marea Britanie, Italia, Franta si Germania. Nu am blocat evolutia nici-unui tanar prin prezenta mea la catedra din doua motive: 1.foarte putini tineri sunt atrasi de a ramane in invatamantul superior din Romania, mai ales datorita salariilor foarte mici ca asistent, sef lucrari si chiar conferentiar; 2.in departamentul in care imi desfasor activitatea sunt inca posturi vacante,chiar si de profesor, deci nu blochez promovarea. Am sa ma retrag imediat atunci cand voi sta in calea celor mai tineri. Nu sunt culmea egoismului, asa cum ma apreciati, fara a cunoaste nimic despre mine. Nu intetionez sa raman la catedra pana la 80 de ani, de alfel nici nu cred ca voi putea atinge aceasta frumoasa varsta. Dar pana la 70 de ani imi doresc sa activez. Nu oricine se ramoleste automat la 65 de ani. Domnule director de institut, care ai fost la Oxford: probabil ca, asa cum recunoasteti, in institutul pe care il pastoriti s-a taiat si se taie frunze la caini pe bani foarte multi. Este pacat ca risipiti astfel putinele resurse materiale alocate cercetarii. Iar aprecierea Dvs, cum ca toti care avem o anumita varsta suntem comunisti nu mai necesita nici-un comentariu. Am crezut ca pe blogul unui fost ministru al Educatiei discutiile pot fi mai civilizate. Dar, din pacate, m-am inselat. Am regasit si aici aceasi agresivitate de natura politica, de care este plin netul. Din pacate multe din ideile din raspunsul Dvs. sunt comune cu cele ale domnului ministru Funeriu. Va ajunge si dansul la 65 de ani si poate isi va mai schimba atunci anumite opinii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un nu hotarat, Domnule Profesor.

      .Pe urma, dupa cum marturisiti nonsalant, DORITI sa mai stati pana la 70 de ani. Iesiti la pensie la 65, si veniti pe urma, din pasiune, la catedra. Nu va va opri nimeni, daca ati fost un nume in cercetarea romaneasca. Si credeti-ma, va place sau nu, din moment ce aveti (deduc logic) pana in 65, asta inseamna ca ati prins din plin perioada comunista. Domnule profesor, astazi sunt multi tineri de valoare, care si pe fondul crizei economice, sunt trimisi la plimbare de straini. Blocarea unui post acasa, nu inseamna altceva decat intarzierea instalarii succesiunii lucruilor.. Dorinta de razbunare cu "sistemul" nu este cumva doar o frustrare legata de niste anii bolsevici canda trebuit sa supravietuiti ? Incapatanarea pensionarii este contraproductiva, ca sa nu mai spun de izul absolut personal si libertin cu care se fac asemenea afirmatii. Te pensionezi cand iti vine varsta, nu dupa libera alegere (asa ar fi normal si corect). Tanarul cercetator care a facut un doctorat si vreu postdoctorat pe dincolo, selectat prin adevarata lui valoare (concurs), si care pana la urma urmei a fost u mic ambasador al tarii sale de bastina, a petrecut 4-5 ani in cercetare net superioara celei Romanesti, insa fara sa contribuiasca la bugetul de pensie de aici. Ei in ce situatie se afla? Atatia angajati la institututele de cercetari romanesti si-au facut un doctorat cel mult mediocru, sub coordonarea unor mentori mediocri (nu afirm asa ceva despre Dvs., ci in general, am cazuri concerete), nu au publicat sau nu vor publica vreun ISI nici la Pastele Cailor, si se multumesc in mazga cercetarii romanesti actuale. Imi cer mii de scuze daca vorbele mele suna prea dur, si arunc cu o piatra contondenta inspre persoana Dvs. Insa trebuie sa intelegeti ca suntem finte umane, ca avem un timp de "glorie", iar pe urma ne retragem. Frustrarile din lupta trecutului, ori dorinta de a ma bucura de mia de euro obtinuta dupa 30 de ani de munca, bani pe care probabil un tanar potent ii poate lua din proiecte la 30 + de ani suna rau. E o amenintare dureroasa si e frustrant dupa o viata de lipsuri materiale. Insa asta este viata. A te opune acestui val, absolut natural si de factura vestica, este inutil si contraproductiv.

      Cu deosebit respect dar si fara a uita realitatea

      Ștergere
  8. Si pe vremea lui Ceasca tot geniile securitatii se ocupau de producerea omului nou de tipul Funeriu care sub conducerea lui taticu si a organelor(DIE)au reusit sa produca cei mai mari si mai agresivi impostori,de tipul impuscatei!!EX-ministrul agramat ar face foarte bine sa-si publice opera stiintifica ca sa cadem si noi pe spate ca japonezii !!!!! De fapt legea funeriu(cu f mic) a pus bazele Mafiei din invatamantul preuniversitar si distrugerii a cel putin 3generatii de adolescenti,care dau cel mai dificil bacalaureat din Europa si fara exagerare ,din lume!In ce tara din lumea civilizata zeci de licee nu au nici un absolvent cu bacalaureatul luat?!Legea funeriu a generat urmatoarele efecte: cresterea pretului meditatiilor la materiile de bacalaureat.2cresterea pretului subiectelor de bacalaureat mai ales la liceele particulare care platesc mafiei din minister bani grei!3)realizarea productiei de ciumpalaci si 4pezi necesari Germaniei pentru munca necalificata si prost platita. De fapt rezultatele din Romania au si fost apreciate in Germania prin noua teorie a biologismului(cvazi-neonazism )aplicabila (dupa ei)popoarelor central si est europene!Restul .....simple diversiuni ale mafiei din ministerul invatamantului!
    Solutia? Acelasi sistem de invatamant si mai ales acelasi grad de dificultate ca in Germania si alte state europene.




















    0
















    RăspundețiȘtergere
  9. Vai, ce erou national! Cum a vrut domnia sa salveze invatamantul din Romanica, dar nu l-am lasat noi, palmasii. Iata un efect al legii Funeriu: statul tocmai ma tapeaza de 6450 lei ca sa sustin teza de abilitare, asa ca o sa mananc mai putin in urmatoarele luni si o sa-mi scada colesterolul. Bravos musiu!
    P.S. Suma asta e un fel de constanta stabilita de predecesorul domnului F. Adica Baba.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1) Dl Baba nu mi-a fost predecesor ci succesor.
    2) Se stabilise, de către Dl Ciuparu și ANCS, un premiu pentru cei care obțin abilitarea de aprox 8000 de lei.

    RăspundețiȘtergere
  11. 1. Da, aveti dreptate. Am incurcat notiunile.

    2. (i) Stiti pe cineva care a luat acel premiu?

    (ii) Si daca cineva nu are acei 6450 de lei (adica 4 salarii de lector), trebuie sa faca un imprumut?

    (iii) N-am idee cine este domnul Ciuparu. Dar cred ca nu trebuie sa-i ridicam statuie.

    RăspundețiȘtergere
  12. 1) Mulțumesc
    2) (i) Guvernul actual nu susține performanța așadar nu m-aș mira să fi anulat acea măsură. Mă interesez și vă spun.
    (ii) a) Am lăsat în urmă un proiect din fonduri EU de câteva milioane de Euro tocmai pentru ca abilitarea să fie gratuită (plata pentru drumurile și cazarea comisiei etc). Cum guvernul USL NU susține performanța, nu m-aș mira să-l fi redirecționat.
    (ii) b) dacă aveți un grant puteți plăti din acel grant, am înțeles că e taxă eligibilă (dacă guvernul USL care NU susține performanța nu a modificat acest lucru.

    (iii) Ciuparu e fostul secretar de stat pentru cercetare în mandatul meu. Merită statuie pentru că a adus ELI în România. De fapt a fost imediat angajat de UE pe bani grei. Cine n-are oameni capabili, să-și cumpere. Sau, ca în România USL-istă, să-i alunge.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Oldies and Goldies

Homeschooling: inginerie socială, nicidecum alternativă educațională

Cum e cu latinitatea Limbii Române (text scris de tata, adică de Ionel Funeriu)

Mica mea mare răfuială cu unii „lideri de opinie”: sunteți și voi vinovați

Adevărul despre aberația auxiliarelor: despre imbecilitatea agresiv-distructivă din România

A beautiful mind : cum sa iei premiul Nobel cu un articol de 28 de randuri