To blog or not to blog

Am incercat sa evaluez utilitatea blogurilor in general şi a blogului meu in particular. La început blogurile imi păreau o modalitate de a te face cunoscut în media (mai ales pentru cei care simţeau că nu se văd destul pe sticlă), în perioadă electorală. Asta pentru că au apărut zeci, dacă nu sute, de bloguri de politicieni-candidaţi, politicieni-aleşi sau tot soiul de wanabees. Majoritatea acestor bloguri erau active fix pe perioada campaniei electorale şi erau aseptice, cu formulări de o limba de lemn perfectă. Am găsit şi hiperacti-blogs, care considerau necesar să pună pe blog detalii ale vieţii de zi cu zi care frizau voyeurismul. Bref, nu ma indentificam cu toate acestea. De aceea am refuzat ofertele de a-mi deschide un blog atâta timp cât am avut o funcţie publică.

În timp am găsit însă şi bloguri de substanţă, care nu au fost efemere si care, chiar daca uneori prezentau şi lucruri greşite şi opinii mai ciudate, aveau meritul de a fi coerente şi consistente. Aşa am decis şi eu să-mi fac blog. Pe lângă faptul că e o experienţă interesantă pentru mine, m-am întrebat dacă e şi util, în sensul dacă aduce măcar puţin, ceva nou în dezbaterea publică. Greu de spus, mai ales după doar o lună, dar ceea ce este cert este că avem cam 300 de vizitatori unici pe zi, cu o creştere consistentă de aproximativ 50 de noi unici pe săptămână. Practic eu văd asta ca şi cum ai discuta zilnic cu 300 de oameni. Şi de aceea mi se pare util.

Comentarii

  1. D-le Funeriu,

    Blog-ul asta-i de substanta... Nu chiar substanta care-mi place, dar substanta. Sint ocupat, daca n-ar fi (asa), nu l-asi citi.

    Numai stima,
    Tudor Cristea

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa ce si-au semnat demisile sa poata da jos guvernul Boc,refuzand sa participe la negocieri
    le pentru desemnarea unui nou premier cu Presedi
    ntele si refuzand propunere acestuia, este clar cine mentine escqaladrea acestei crize politice.

    RăspundețiȘtergere
  3. Blogurile, si imi cer scuze daca a mai spus-o cineva, sint multiplicarea Poienii lui Iocan.
    Nu va lipsi Tugurlan ori Cocosila, dar nici Ion a lu Miai.

    Ca o parere: cred ca, in mai mare masura, blogurile pot fi folositoare prozatorilor/fictionarilor.
    Pentru politicienii onorabili pot fi derutante: cei pusi pe scandal si plini de resentimente par uneori mai numerosi. Caci de activi sint foarte activi, la fel ca demonstrantii antiglobalizare.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Daniel P. Funeriu
    Adresabilitatea oamenilor nu este o ţintă a blogului, important este ca ceea ce se exprimă într-un blog, anume să fie "informaţie" şi nu "manipulaţie". Avansarea în vârstă a blogului aduce mai mulţi vizitatori nu pentru că blogul este mai urmărit, ci pentru că foarte mulţi găsesc utilă informaţia din trecut. Dacă vreţi cu adevărat să vedeţi ce informaţii caută cei care intră fortuit pe blog, vă recomand să vă înscrieţi blogul în statcounter.

    Primul meu blog, amestec de politic şi cultură, avea în zilele bune şi 1800 de vizitatori unici. În acel moment am început să primesc vizite din partea susţinătorilor partidelor politice, în principal cei a PD-L (no offence), dar nu exclusiv, care să mă înjure, să mă ameninţe mai voalat sau mai direct, asta deşi niciodată nu am înjurat pe nimeni şi nu am vorbit urât despre cineva, nu am pus nici glande mamare la vedere, nu am pus nici bârfe mondene, cum se obişnuieşte pe anumite bloguri cu "tiraj" mare pentru câştigarea audienţei. Am lăsat acel blog pentru cultură şi am făcut altul pentru politică, un blog de care să nu-mi pară rău dacă este atacat sau chiar şters. Repet, dacă sunteţi interesat despre percepţia blogului domniei voastre asupra cititorilor, apelaţi la statcounter pentru o informaţie suplimentară.

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnule Funeriu, tineti blogul in viata. Este extrem deimportant sa comunicati cat mai des. Dincolo de 20-30 de comentatori, blogul va tine conectat la cei care voteaza. Nu am sa inteleg politicianul care are blog in campanie si dispare ulterior. E o distantare de electorat ce afecteaza credibilitatea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu cat mai multe bloguri de calitate, cu atat mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua domnule Funeriu,

    in afara de cei 300 de vizitatori zilnici mai aveti si abonati rss ( ca mine).

    de ce nu va mutati pe un domeniu propriu.(costa in jur de 2$ pe luna- la traficul dumneavoastra) si scapati de limitarile platformei blogspot.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Oldies and Goldies

Homeschooling: inginerie socială, nicidecum alternativă educațională

Cum să iei două Nobeluri fără bac, scriind și articole științifice greșite? Și să mai și mergi din arest direct la balul președintelui SUA

Cum e cu latinitatea Limbii Române (text scris de tata, adică de Ionel Funeriu)

Mica mea mare răfuială cu unii „lideri de opinie”: sunteți și voi vinovați

Adevărul despre aberația auxiliarelor: despre imbecilitatea agresiv-distructivă din România